måndag, juni 13, 2011

Första dagen i frihet : I musikaffären!

Idag är det måndag, dvs den första dagen av frihet i mitt liv! I helgen var det ju bara helg så det räknas inte... Fan vad underbart! Idag har jag städat mitt rum och packat ner massa saker och åkt till Borlänge med min pappa.

Vi gick lite på kupolen där jag köpte ett par jeans och en klänning. Jag fick på mig storlek 34 på jeansen, hahaha. Min röv har krympt! Jag är ju jättesmal men jag har ju spelat fotboll så jag har alltid haft muskulösa ben om rumpa så jag har haft typ storlek 36 oftast... Haha..
Har väl krympt lite ofrivilligt eftersom jag bott i studentlägenhet i 3 år nu och försökt sköta skolan och allting helt själv och då har det oftast blivit att man hoppas över middagen. Dåååligt. 
Ska bli skönt att flytta hem igen nu! Men hoppas på att snart få en lägenhet tillsammans med min Daniel. Vi kan ju ta hand om varandra då. Roligare än att bo helt själv. 

Och jag ska försöka bygga lite muskler också! Hade ju inte tid att gymma alls de sista 3 månaderna i skolan. Fuck...

Okej tillbaka till saken... Vi gick även in i Musikcenter och kollade på trumset och en akustisk gitarr! Jag har bestämmt att jag ska köpa en Alhambra 1C i juli eller augusti. Såhär ser den ut:


Men det jag behöver just nu är ju ett trumset! Jag har spelat 41 gig tillsammans med mitt band och har alltid lånat trummor av andra. Men nu känner jag att det är dags för egna! Så jag kollade på olika set och snackade med han som jobbade där och vi kom fram till att jag skulle ha ett Tama Superstar (ja, det som alla snackar om) eller ett Pearl Vision. De hade båda seten där och Vision kostade typ 8000 medan Superstar kostade 11000. Och min budget ligger på 5000... Så jag måste skrapa ihop lite till...

Tama Superstar är det jag har hört så sjuuukt mycket bra om! Och jag vet flera duktiga trummisar som spelar på ett sånt och älskar det. Men det är ju sjukt jävla dyrt också. 11000 är Billigt för ett Superstar.

Pearl Vision är efterträdaren av Pearl Export som nu inte säljs längre. Jag hade ju tänkt köpa Export men det skulle isf vara begagnat. Men fick nu veta att Vision är mycket bättre och mer värt att köpa. Det är också ganska nytt, så det finns inte många set att köpa begagnat. Kostade mellan 8000 och 9000 kr men jag kanske kan fixa så att vi får ner det lite i pris med hjälp av lite kontakter...

Måste dessuton köpa ett extra cymbalstativ till Crash-riden och en stol och det går på minst 1500 kr. Men kanske kan fixa det begagnat iaf...

NÄR DET HANDLAR OM SÅHÄR MYCKET PENGAR VILL MAN JU INTE VÄLJA FEL!!!
Ooops, caps lock där.. men det beskriver hur jag känner så orkar inte ändra, HAHA! Är gaaanska stressad... 

Yeah Yeah, jag tror att jag nu har bestämt mig för ett Pearl Vision iaf! Men frågan är vilken färg? Jag gillar Silver Sparkle och Red Sparkle. Vad tycker ni??????? Kommentera gärna! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar