lördag, juli 02, 2011

Skit och bra skit

Hänt mycket sen jag bloggade sist... jag har jobbat massor och det börjar gå skitbra nu. Känns kul. Lite stressigt bara ibland när det blir kö och man är helt ensam i kassan och samtidigt ska förbereda det dom vill ha.

Jag har dessutom gjort slut med min pojkvän som jag vart tillsammans med i nästan 4 år... Känns inge kul alls men det kändes inte bra nu på slutet.. ska inte gå in på det... Det blev som det blev tyvärr.. :(

Nu är jag i Göteborg och igår var jag på Iron Maiden med min storasyster Cecilia på Ullevi. Dom var sjukt jävla bra och showen var påkostad som fan och jättecool! Graveyard och Sabaron var förbanden. Graveyard hade en riktigt jävla bra sångare men musiken var rätt seg tycker jag. Och gillade inte trummorna alls...Det han spelade passade inte bra till musiken tycker jag.. Man blev bara stressad... Men grym sångare som sagt!

Sabaton var aaaaaaaasbra som vanligt! sett dom på Rockstad Falun två gånger och fy fan vilket bra scenspråk dom har! Man blir helt lycklig när man ser och hör dem! Jocke, sångaren, är överallt på scenen och är cool som fan. Och det m'rks verklugen att de älskar att spela tillsammans och att de älskar sin publik. Många stora band är ju lite kaxiga och sådär.. men med Sabaton känner man att dom verkligen är tacksamma för att dom står där som står och att publiken gillar det. Och tro mig publiken ÄLSKADE dem! Var asmånga som sjöng med i deras sånger och de fick igång alla i publiken, till och med de som satt på läktarna! Vilken jävla känsla det var i publiken. Kul som fan! Det var även Sabatons publikrekord. Nice!

Maiden var grymt mycket bättre än jag förväntat mig!!!!!!!!!!! Jag har inte alls lyssnat på dem. Lyssnade i typ 1n kvart för några veckor sen och tyckte att dom var bra, men kan inte många låtar och har aldrig fastnat för dom liksom. Men nu kommer jag nog fastna, när jag sett hur grymma dom är live!

2 kommentarer:

  1. Åååh är fett avundsjuk på att di fått se maiden! :D
    Jag har också hört att dom är bättre live, hoppas jag hinner se dom någon dag :)

    SvaraRadera
  2. Det var skitkul att du hängde med syrran <3
    Håller åxå med om att Sabaton var jäävligt bra! Har ju aldrig sett dom live.Underbar känsla när dom spelade alltså! =D
    Miss you o tänker på dig <3

    SvaraRadera