torsdag, juli 14, 2011

jobb jobb och musik

Ja jag bara jobbar och jobbar och därför hinner jag knappt tänka på att skriva här... Hehe... Ska försöka bättra mig...

Jobbar 6 dagar i veckan och när jag är ledig så hjälper jag till på campingen här hemma. Jobbigt men kul!

I tisdags spelada vi ju med bandet på tisdagskul i Rättvik. Vi skulle spelat några låtar tillsammans med Arja Saijonmaa men det sket sig eftersom vi inte skulle hinna repa tillsammans med henne. så vi var bara förband. Men det är ju inte så bara ändå haha.. ;)
Innan då vi riggade upp ösregnade det och jag tror jag aldrig vart med om ett värre regnväder! Ljudteknikern kom ju aldrig till vår scen och vi ville inte bara lämna grejerna där så jag o Sandra gick till den andra scenen för att hämta honom. Då började det regna så mycket att vi fick stå under ett tält i 20 minuter! Och ändå blev vi pissvåta! Sen tog vi mod till oss och rusade allt vi kunde ända till våran scen som låg 300 meter bort och när vi kom fram skrattade folk åt oss och vi var helt våta och såg ut som slickade katter båda 2... Sen sprang jag in på jobbet och jobbade i 1,5 timme och mitt hår var ju asfult och jag var blöt och hade inga andra kläder så jag fick anstränga mig som fan att vara trevlig och gå ut med mat o stå i kassan och sånt där. Fan... Sen slutade det regna precis innan vi skulle upp på scenen (Anna var in och hämtade mig på jobbet innan vi skulle starta). Så vi fick spela då det var uppehåll och fint väder! Men så fort vi slutade började det ösregna igen! Hahaha, lite komiskt! God likes Wrong Channel! ;P

Sen stack jag o lyssnade på Intention som spelade på andra scenen. Sjukt bra!!!!

Och därefter lyssnade jag på Arjas sista låtar. Sen efter hennes gig så stannade jag och pratade med henne. Arrangören presenterade mig och berättade för Arja vem jag var och hon sa att det var jättesynd att vi inte hade tid nog att kunna spela tillsammans med henne men att vi skulle få göra det nästa sommar eftersom hon kommer tillbaka till Rättvik då. Sjukt kul! :)


Idag har jag jobbat på campingen där jag jobbade förra sommaren och nu är jag sjukt trött.. Så ska nog sova.. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar