lördag, juni 02, 2012

Hissa och Dissa i P4!

Igår jobbade jag till kvart i 3 sen drog jag till Falun och mötte Sandra! Vi gick och åt och sedan drog vi till Radio Dalarnas hus och träffade Mats Ingels!

Vi fick vänta i några minuter innan vi fick gå in i studion, sen väl inne berättade han hur allt skulle gå till!

Sedan startade programmet! Jag hade sagt till Mats innan att jag var sjuuukt nervös för jag inte prtat i radio mycket alls innan, så han visste om det. Vi skulle ju Hissa och Dissa 3 låtar som han spelade upp och däremellan prata om Vedstocksfestivalen som vi arrangerar i Rättvik den 6e juni.
Under tiden låtarna spelades satt vi och pratade massor och det var skitkul! Och trots nervositeten så klarade jag av att prata utan att säga för mycket fel! Wiiie!

Och både Mats och Sandra sa att jag var skitduktig och Mats applåderade åt mig så fort han satte på låtarna för han tyckte jag klarade det fint. Det var kul men pinsamt! Haha, Och Sandra var mycket bättre än mig tycker jag! Men hon är ju van vid att prata i radio. Det enda jag tänk på nu i efterhand var att jag pratade så jävla långsamt! Skulle kunna fått sagt mycket mer om jag pratat fortare!

Vi var med i en halvtimme, och det var sjukt kul! Mats sa att vi var rena rama Drömbokningen för han eftersom vi arrangerade i Rättvik (allt annat han sänder handlar oftast om Falun) och för att det är ovanligt med tjejer som håller på som vi gör med musik o evenemang. Det var kul att höra! Och han verkade faktiskt sjukt nöjd med oss, vilket känns underbart! Då kanske vi inte gjort bort oss i alla fall, haha!

Kändes läskigt då han efter sändningen sa" Bra jobbat Carro! Nu vet du att det är 80-100 000 pers som hört dig prata  i radio!" Haha! Jag ville dö lite dö faktiskt! Och när vi kom ut från radiohuset var jag heeelt speedad och cp-nervös trots att det var över!

Här kan ni lyssna på när vi pratar!  http://sverigesradio.se/sida/ljud/3965985?play=3965985&playtype=S%C3%A4ndning


Efteråt gick jag o Sandra och satte upp Vedstock-affischer i Falun och sen kollade vi på lite artister på Falukalaset! Eller, ah... Vi satt vid ett café och sprang från  bordet och tittade i typ 30 sekunder på varje artist! Haha! Bland annat, Erik Hassle, Erik Saade, Molly Sandén, Lisa Miskovsky, och lite annat. Satan vad snygg Molly är!!! Jag vill oxå se ut som hon!!! Hon var helt klart bäst oxå!

Sedan drog Sandra typ lite efter 9 på kvällen och jag satt kvar på cafét o väntade på att Jon och resten av Toastified och Breaking in Three skulle komma och umgås(band från dalarna), men min mobil var typ stendöd och det var ju flera 1000 pers där så det var skitjobbigt att hitta dem för de kom ju aldrig. Fick sitta o prata med nån full kille osm ringde till sin brors tjej och sa att han hade hittat en tjej (mig) som var från Leksand och inte visste vart jag var nånstans! Haha! Jag förklarade gång på gång att jag var från Rättvik och att jag visst visste vart jag var!

Sen hittade jag Jon och de andra och sprang efter dem i typ 20 minuter innan jag tog bussen till Rättvik och sov i nya lägenheten/rummet för första gången! Sjukt bra dag!!! :) <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar