måndag, augusti 08, 2011

Förvirrad

Nu är allt jobb över! Eller ja.. inte helt och hållet men nu blir det bara jobb 3-4 dagar i veckan i fortsättningen. Jag vet inte hur länge jag kommer att jobba på cafét än dock. Eftersom ägaren för bokhandeln där jag blivit lovad höstjobb säljer företaget så kickas alla som jobbar där. Inklusive mig då. Så det blev inget jobb där för mig. Det suger... Men jag bad om att få vara kvar i några veckor längre på cafét och jag hoppas att jag får det! Det är några som jobbar fastanställda där som vill att jag oxå ska fortsätta jobba där till hösten.. men det är ju chefen som bestämmer.. och tror inte att jag kommer få det. Jag vill ändå inte jobba där, men det hade ju vart bra att inte vara arbetslös nu till hösten... Eftersom jag var lovad jobb så har jag ju inte sökt en enda utbildning heller. Fan!

Nu är jag helt sjukt förvirrad! Jag vet inte om jag vill jobba eller studera. Jag vet inte vad jag vill studera. Jag vet inte vart jag vill bo, Falun/Rättvik/Borlänge????? Jag vet inte vad jag vill jobba med. Shit... Men helt klart vet jag att jag måste skaffa körkort fort så in i helvete innan jag kan varken plugga eller jobba.. Sitter ju fast här nu hemma hos föräldrarna 2,5 mil ut i skogen där det inte går bussar...

Det som bränner mest när jag tänker på det är iaf att ta körkort fort som fan, och söka jobb och lägenhet i Falun... Då kan jag fortsätta att repa med bandet men jag kommer ändå bort från lilla Rättvik. Och det finns inga jobb i Rättvik ändå och orka pendla.. Finns inte ens lägenheter här och vill inte bo hemma hos föräldrarna.

men hade vart kul att plugga oxå.. Typ något som har med musik eller ljud att göra... Det är ju bra att kunna när man har bandet, så blir man inte så beroende av andra hela tiden... Har funderat på Ljud och musikproduktion och även på musik och ljuddesign.. Låter det som något som skulle passa mig eller???

1 kommentar:

  1. Jag tycker du ska gå nån bra kurs som du kommer kunna ha användning för o som du tycker är ROLIG o givande =) Nått me musik el ljud som du skrev,sen vet jag ju inte vilka det finns.. Du kan ju söka jobb ändå o tacka nej sen om du kommer in på nån utbildning.Men ta körkort först det kommer man långt på både i jobbsammanhang och om du ska ta dig nånstans! =) kram Ciz

    SvaraRadera