onsdag, augusti 31, 2011

In the Studio!!!!!!!!!!

Nu har vi börjat spela in nya låtar i studion i Rättvik! Det är så jävla roligt!!!!

Vi var där i måndags och idag (onsdag) i 16 timmar sammanlagt. Men vi hann inte ens börja med sången!

I måndags spelare jag trummor i flera timmer. Vi spelar bara in 3 låtar men jag är inte nöjd med någon av våra tidigare inspelningar så nu vill jag fan ha det bra! Varenda virvelslag ska sitta som en smäck! Så nästan heeela dagen gick då åt mig och att spela in mina trummor! Sen hann Sandra spela in 2 låtar på basen med. Det gick ganska fort!

Idag spelade vi in basen och sedan spelade Anna in sin gitarr resten av dagen. Det tog oxå en jävla tid. Men det är ju värt det! Nu måste vi vara petiga om vi vill kunna använda de här låtarna till något!
Och kul som fan är det att sitta o lyssna p¨när dom spelar! Och det är alltid kul att spela in med Patrik (gitarristen i Billion ollar Babies). Han är skitrolig och trevlig! Och han har ju spelat in med oss typ 3 eller 4 gånger nu så han vet ju lite hur vi vill ha det, vilket är bra!

Vi hann inte ens börja med sången idag. Men nu är ALLT instrumentalt helt klart! Så vi bestämde att vi ska ses nästa måndag och spela in sången. Det ska bli skitkul och jag längtar som fan!

går (tisdag9 Var jag på teorilektion på körskolan. Det var ganska roligt faktiskt! Och efter det var jag på möte med blivande föreningen Rockfelan! Vi ska få igång musiklivet i Rättvik. Jag var dock mest tyst detta mötet,, Av anledningar som jag inte vill gå in på.. Skit samma.. Det blir nog bättre nästa gång! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar