måndag, juli 30, 2012

Ian Haugland

Sa ju att det hade hänt 3 bra saker! Här kommer story 2 och 3 då!

2. Kenny från The Neverdies kom upp till Rättvik och hälsade på mig i flera dagar! Nästan en veckan var han här. Det var skitkul! Åt massa god mat och såg på HELA serien + Filmen "Tusenbröder". Svinbra serie! Synd att han var tvungen att dra hem...

3. Vi gigade på Tisdagskul i Rättvik, och Ian Haugland skulle spela med Biffen från Pumpbolaget. Ian är trummisen i det kända bandet Europe! Han skulle låna mina trummor och jag hjälpte han att rigga upp dem till ett vänsterställt set. Han pratade massor med mig hela tiden! Om musik och om trumgrejer och sånt kul! Jag var ju nervös innan för jag ville ju snacka med han men ville inte vara efterhängsen och sånt där, hatar att verka vara ett "galet fan", det är inte min stil. Men det var han som kom fram till mig till och med när jag stod inne i diskussioner med annat folk, askul verkligen! Han var så sjukt trevlig och glad och social!

Jag kollade då han spelade med Biffen och det lät asbra!
Ian sa att han skulle stanna och kolla/lyssna på när jag spelade. Men sen när jag skulle spela med mitt band så hade Ian o Biffen dragit iväg och ätit, så jag antog att han inte skulle komma. Sen då första låten dragit igång ser jag han stå där, nästan långt fram och digga, det kändes grymt! Vafan, trummisen i Europe kollar på MIG när jag spelar trummor och han kollar på MITT band! Helt sjukt!

Giget gick svinbra också, underbart! Efteråt så kom han fram till mig direkt och sa att vi var jättebra! Han sa att jag spelade jättebra trummor och att jag hade ett jävla bra tryck i kaggen, det e kul att han sa just det för det är ju kaggen jag bryr mig mest om. Baskagge är det bästa jag vet, haha! Så nu har jag ju lyckats med nått!Han gillade att vi bara var tjejer i bandet och han sa att det verkligen märktes att vi känner varandra i spelet, eftersom vi var så tighta! Underbart att höra från någon som han!

På kvällen åt jag middag med Krister Lindholm, Jonas Asplind och nån Pelle på Sjövillan, och det var jättetrevligt! Biffen spelade själv där medans vi åt, mysigt! Sen när han hade paus kom han fram till vårt bord och sa att Ian hade sagt till honom att vi var jättebra. Och han berättade att de hade suttit länge och väntat på att få sin mat på Big Street och sen när han fick den serverad hade han hört oss börja spela och då hade han bara rest sig och sprungit iväg! Hahahahahah! Jag dog lite när jag fick höra det där faktiskt!!!!!! Europes trummis drar från sin mat på restaurangen för att lyssna på mitt band.. Sjukt... Inget jag glömmer i första hand! Sen hade han återvänt efter giget och ätit kall mat! HAHA!

När vi satt där på Sjövillan var det många som kom fram och sa att jag var en bra trummis och att mitt band var asbra, det är så jävla kul att höra!

De andra drog hem efter maten men jag stannade och drack öl med lite annat folk, kul kul!

Sammanfattning av dagen: Bästa dagen på evigheter... Helt sjuk! Trodde aldrig att jag skulle få så mycket beröm från någon som man ser upp till så mycket! Stor dag! Kände mig lyckligast i världen, och för en gångs skull var jag lite stolt över hur jag presterat på giget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar