lördag, juli 21, 2012

Orsayran 2012

Senaste 2 veckorna har varit amazing!  Har hänt 3 underbara saker!!! Berättar den första nu för orkar inte skriva ett så långt inlägg...

Story nr 1:
Vi spelade 2 gig på Orsayran den 11e juli, först på utescenen och sen inne på hotellet. Första giget gick helt okey med det på hotellet gick sååå mycket bättre! Dock fick jag hålla igen bakom trummorna för ljudnivån blev för hög annars, men det blev tight som fan ändå!

Vi spelade bland annat med ett band från Söderhamn som heter Som Of A Gun, som var skitbra! Så sjukt jävla duktiga och asskön musik! Kolla in dem!!! Sjukt trevliga och roliga killar att hänga med också! Hoppas på att få spela med dem igen i framtiden.

När mitt band dragit hem och det bara var jag kvar, med morsan o farsan eftersom jag ville se Son Of A Gun spela lite igen, kom det fram en kille som sa att jag var svinbra och undrade om jag ville spela med hans band, för de saknade trummis under kvällen. Jag frågade vad de spelade för musik o han svarade "Ingen aning! Har aldrig spelat med dom människorna innan!" Haha! Fy fan.. Jag var rätt skeptiskt till detta eftersom jag typ bara vågar spela trummor med Wrong Channel... Men hängde med han till hans "Medlemmar" och vi att o prata ett tag.. En av dem började prata om mitt band och ge oss kritik. Det enda negativa han sa var att vi inte rörde på oss! Han tyckte allt annat var bra, vi hade bra låtar, vi var tekniskt duktiga och vi var tighta! Kul att höra! Sen fick jag veta att han var musikproducent... Då tänkte jag "shiiiit, fan oxå" typ haha! Men men ! Han tyckte ju om oss.. Men jag var inte direkt sugen på att spela med han o hans band och göra bort mig liksom!.. Det slutade med att jag spelade ändå.. men var nån gubbe som kom upp o skulle spela en låt bara o han var med på alla våra låtar, full som fan, med ostämd gitarr, och trodde att han var den som skulle ha all uppmärksamhet. Så han förstörde ju allt för oss andra! Var bara en låt vi fick spela helt ostört och den gick bra! Det var mes random folk jag lirade med, men 2 av dem var han producenten, Benny Sjögren och en annan var Billie Shamrock. De kallar sig typ B&B när de spelar ihop tror jag.. De 2 var duktiga som fan faktiskt! Fast Billie var lite full! Haha! Kul att spela med sånt folk med ju, även om det var lite pinsamt! var massor med folk ju o jag visste inte vad det skulle komma för låtar eller nått alls! En upplevelse!

Här kommer lite bilder som jag tog med mobilen, jag lägger upp fler som morsan tog på oss senare!














Mer stories kommer senare ;)

//C.C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar