lördag, juni 18, 2011

Jobb och Gig!!!

I torsdags jobbade jag från klockan 10 till 18 på bokhandeln i Rättvik. Det var skitkul tyckte jag men lite svårt med kassan och alla priser.. det är ju vissa varor, tex kort, som man måste kunna priset på utantill, och det behöver jag verkligen plugga lite, haha. Men annars gick det bra och de jag jobbar med är hur trevliga som helst!

Sen igår jobbade jag på Cafét mitt över gatan, haha. Och det gick också skitbra! Jag har lyckats lära mig kassan nästan helt och klarade mig ganska självständigt till slut. Där är också alla hur snälla som helst! Jag fick göra allt möjligt och idag ska jag jobba där igen. Ska åka dit om 45 minuter typ. Det ska bli kuuuul! 

Och sen jobbar jag nog där måndag, tisdag, onsdag och på torsdagen och fredagen ska jag jobba på travrestaurangen och på lördagen ska vi spela på Leksandsbaren med bandet! Fullt upp hela veckan alltså! Underbart att ha mycket att göra när det är något roligt! Jag ÄLSKAR alla tre jobben som jag har!!!!!

Igår då... Efter jobbet åkte jag, Anna och Sandra till Mora och vi hittade Rosa Huset ganska fort. Vi gick in och fick en loge att lägga grejerna i och sen gick vi runt och kollade på lite andra band som spelade. Aliens Stole my kidney från Rättvik, hade jag aldrig hört innan, jag har bara hör ett annat band med typ samma medlemmar, men dom var iaf jättebra!!! Och Tempory som spelade ett tag efter oss, ja vad kan man säga... dom är bäst som vanligt! Jag ryser när jag hör deras musik, haha. Så sjukt jävla bra är dom! LYSSNA PÅ TEMPORY!!!!! 

Vårt gig gick väl helt okey förutom att jag kom av mig på ett ställe i låten Poison, och att jag började spela refrängen för tidigt i War, haha. Sen åkte min baskagge iväg hela jävla tiden också! I Famous så spelar jag ju asmycket dubbelpedal och i slutet av den låten typ halvlåg jag ner för kaggen var så jävla långt fram. Hatar när sakerna inte sitter fast bättre.. Men annars var giget kul och jag tror och hoppas att alla som lyssnade gillade det! Vi fick iaf mycket beröm även av folk vi inte känner efteråt. Sånt är alltid kul! Och de som jobbade på Rosa Huset sa att de definitivt skulle ringa oss igen och be oss att spela! Niiiiiiiiiice! För det gör vi gärna!

Larsan, våran mentor, sa att det var vårt bästa gig so far.. Grejen är att det har han sagt typ de 10 senaste spelningarna till mig.. Hahaha!!! Men vi får väl ta det som att vi kanske blir bättre och bättre då. :)

Nu hinner jag inte skriva mer för jag ska äta upp frukosten och sticka iväg till jobbet!
Och ja mina senaste inlägg är sjukt tråkiga men jag ska pimpa dem med lite bilder och sånt så fort jag har mer tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar