torsdag, juni 09, 2011

Studentveckan!!!

Måndag: LEDIG!
Jag sov ju över hos Daniel söndag-måndag och sen drog jag till Rättvik kl 4 och repade ända till halv 9 på kvällen. Det var kul och gick bra men det var jobbigt att det inte fanns några mikrofonsladdar och inga stativ till högtalarna så vi fick ha dem på golvet. Sakerna får ju inte lämna lokalen längre säger dom... varför händer det då alltid att saker fattas? Men värst av allt är ju asen som använder andras grejer! De brukar spela på Sandras bas och har snott ett par trumstockar av mig (Som låg INUTI Sandras basfodral) och slagit sönder det andra paret... Idioter... Daniel fick skjuts av sin pappa från Leksand eftersom han hade sin kostym och allt det med sig. Men han glömde sina skor i bilen plus sin specialbeställda slips och näsduk i Leksand! Pucko! Så hans pappa fick åka tillbaka och hämta det, haha. Min sötnos är lite klantig ibland! Haha <3
Färgade mitt hår igen på kvällen eftersom det tappade massa färg när jag duscha och inte matchade lösshåret. Blev dock för mörkt nu men det var iaf snyggare än för ljust!

Tisdag: Baldagen!!!!!!!
Jag gick upp typ halv 10 och var superstressad!!! Jag klarade inte ens av att äta frukost. Så jag satte mig med en gång och lockade hela mitt löshår och sedan mitt eget hår. Det var skitsvårt att få till det! Och om man höll bara någon sekund med tången på samma ställe så försvann och blektes färgen på håret! Sjukt jobbigt.. fick klippa av de toppar som blev ljusa. Sen satte jag i löshåret, åt frukost och sminkade mig. Han som skulle köra kom klockan 4 men jag var tvungen att sätta på lösnaglarna och mamma skulle fota oss lite så han fick vänta ett tag innan vi åkte. Han var jättetrevlig! En röd Ford Taunus 12 M var det vi åkte i. Den var liten och jättesöt! Det var dock skitsvårt att komma in men klänningen! Jag hade ju 10 eller 11 lager med tyg!!! Haha...
Vädret växlade som fan och när vi nästan var framme började det åska som fan och störtregna. Fy fan vad tråkigt! Så när vi väl var framme fick vi köra anda fram till entrén och en tjej stod och tog emot oss med paraply. Mamma hann ta två 2 kort bara för vi blev ju ändå blöta för det regnade från sidan. Sen gick vi in på hotellet/restaurangen Dalecarlia och minglade i entrén i någon timme innan vi gick och åt. Jag kunde knappt sätta mig ner för jag fick inte in min klänning under bordet! Haha! Maten var helt okej men man hade ändå förväntat sig bättre. Efterrätten sög iaf. Jag åt inget alls av den. vi satt ner vid bordet i 3 timmar och sen började festen. Det var jättekul och mysigt även om det inte var mycket drag. Satt mest ner tillsammans med klassen och pratade. Mysigt! Och min Daniel var jättefin och jag hoppas att han tyckte att jag var fin också. Vi var kvar där till 2 på natten och då kom mamma och hämtade mig. Snällt! Jag hade dock druckit 3 cider och 2 drinkar och kände verkligen inget alls. Jag tror fan de hade spätt ut drinken.. det kanske inte ens var nån sprit i.. Kändes inte så iaf! Dåligt! Haha... Jag kom hem efter 3 på natten och gick och la mig närmare klockan 4. Bilder kommer i nästa inlägg! :)

Onsdag: Gick jag upp halv 9 igen och åkte tillbaka till Leksand. Och sen kollade jag på studentgalan med alla filmer och nomineringar.. Fan vad pinsamt vissa saker var.. var en tjej som var aspackad och sprang upp på scenen och började ta av killarna kläderna och typ visade sina trosor och masserade sina egna bröst uppe på scenen och sådär.. Det e lite väl mycket med tanke på att hela skolan och massa lärare sitter och kollar. Hahah... Men galan var iaf kul! Synd att man ska behöva bli utbuad varje år bara för att man går estet.. Det är faktiskt mobbing...

Sen drog jag hem och fixade ordning mig och tog det lite lugnt och sen drog jag på förfest hos Tobbe i min klass. Lite senare drog vi in till Baren på studentfest. Det var mycket folk och jättekul! Min Daniel kom oxå dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar