onsdag, oktober 26, 2011

Spelning på Rosa Huset

http://dalademokraten.se/Mora/Rosa-bandet-i-Rosa-Huset--/I torsdags var jag ledig och sjuuukt seg. Men jag och Sandra bestämde oss för att åka och till Cafe Caoz i Borlänge för att kolla på Gråsuggorna, eftersom vi känner dom. Vi missade lite av den första artisten, men han var sjukt jävla duktig! Det var en man i 50årsåldern som hade egenskrivna låtar och fy fan vad bra låtar och vilken bra röst han hade! Man rös hela tiden!
Gråsuggorna var också jättebra! Snabbt som fan spelar dom, haha, fattar inte hur de pallar! Jävligt bra punk!
Det sista bandet var nog inte min smak... Två unga killar. Dom var mer som komiker tyckte jag. Sjukt roliga och hade tänkt igenom alla skämt och sånt i minsta detalj. Men musiken.. nja...

I fredags jobbade jag till typ 5 och sen drog jag med Sandra och Anna till Mora och Rosa Huset!

Vi skulle ju spela på en stödkonsert till Cancerfonden!

När vi kom dit fick vi slänga av våra grejer i logen (världens största loge by the way, en hel musiksal!) Hihi! Sen gick vi runt och kollade lite och stämde instrumenten medans Imber soundcheckade. Imber är ett annat band som också det består av bara tjejer! Det flesta i bandet är dessutom i våran ålder. Dock är det bandet mycket större än oss. Dom är så sjuuuuuuukt jävla bra!

Sen var det vår tur att checka ljudet och då sa deras trummis att jag fick låna hennes saker! Nice nice! Så jag slapp rigga upp mina grejer vilket var skönt. Och hon körde ju på sjukt mycket bättre saker med. Så det var snällt!

Soundchecken gick bajsdåligt, som vanligt, haha. Och ljudet var inte sådär jättebra heller. Sjukt låg sång...

Chrille och Jonte från Rockfelan var där. Chrille är ju journalist så han skrev om evenemanget så vi blev lite intrevjuade. Kul kul!

Spelningen gick faktiskt jävligt bra! Jag gjorde någon liten miss men inget stort! Och det gick bra för de andra i bandet med! Jag får ju sån jävla prestationsångest när jag spelar inför andra trummisar, och ni ska se Imbers trummis. Fy faaan vad bra hon är!!! Men det var inte så jobbigt som jag trodde.

Efter oss spelade Imber och dom var sjukt duktiga!!! Lyssna på dom! Det är värt det som fan! :)

Dessutom var dom sjukt trevliga och roliga. Vi delade loge med dom och det var askul! De skulle dessutom ge oss någon kontakt så vi skulle få spela i Stockholm! Nice!

Sjukt rolig dag!!!!
 Här är artikeln om spelningen! Det var en asstor bild på oss i tidningen. Det gillas!
http://dalademokraten.se/Mora/Rosa-bandet-i-Rosa-Huset--/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar