onsdag, maj 25, 2011

Betygen satta............

Idag sätts betygen. Eller ja, de preliminära betygen. Det känns läskigt!!! Men jag har nog högre betyg än vad jag trott i vissa ämnen. Till exempel Gehörs och Musiklära B. Jag frågade min lärare idag vad jag låg på för betyg just nu. Jag ska göra mitt sista prov på fredag i den kursen och innan har jag bara haft ett muntligt och ett vanligt prov. Jag var säker på att jag skulle få Ig på förra provet för jag fattade inget alls och bara chansade på allt.. Men jag fick nästan bäst i klassen! Det skiljde en halv poäng mellan mig och den som hade mest. Helt sjukt vad tur man kan ha! Och nu sa han då att han ville sätta MVG på mig som slutbetyg.. Men jag fattar ju fortfarande inget alls av det vi håller på med, hahahah, så jag är livrädd för att jag ska faila totalt på detta provet så jag sänker mig asmycket. Men jag frågade om han skulle sätta Ig på mig utifall jag inte klarade provet men han sa att han inte skulle det. Haha så jag kan iaf inte faila kursen.. men tror fan inte jag får ett Mvg som han tror alltså!!! Sjukt!!!

Sen får jag bara G i  Svenska B och Historia. Men jag hatar verkligen svenska och det har jag gjort sen mellanstadiet! Jag är inte dålig, jag orkar bara inte lägga ner tid på det.. och tro inte det är det viktigaste ämnet direkt.. jag är ju svensk, så de som jag söker jobb eller utbildning hos lär ju fatta att jag pratar bra svenska trots att jag har högre betyg i Engelska, hahaha!

Får nog Vg i Ensembleledning och Sång nivå 2.. Men kan få ett Mvg oxå... Han är osäker..

Idag i skolan hade vi iaf en liten föreläsning om hur det är att vara Ordningsvakt. Jag hade lätt velat testa att vara det!!!! Har tänkt på det flera gånger hur kul det hade vart och gå en kurs och bli ordningsvakt. Men fick nu veta att det kostar sammanlagt 30 000 kr! Fy fan! Haha... Så vi får se hur det blir med det...

Liiiiiiiite kvar nu bara!!!!!!!!!!! Go go go!!!

1 kommentar:

  1. Alltså du är ju såå mycke duktigare i skolan än va jag var..önskar att ja också hade lagt ner lite mer tid på o plugga! Hade ja gått om gymn. nu så hade jag pluggat om en idiot!! Tycker du är jätteduktig! =)Jag fick ju VG i svenska B medans jag fick IG i Svenska A på högstadiet så jag tror du klarar dig fine! Kram Ciz

    SvaraRadera