onsdag, maj 04, 2011

Cubase skämde skiten ur mig

Idag i skolan när vi hade Arrangering och Komposition och jag skulle öppna mitt Cubase-arbete och fortsätta klippa ihop trummorna till min låt så var det helt borta! Någon idiot hade gjot så att min låt inte gick att öppna. Men läraren gjorde något på en annan dator och skickade över och då gick det plötsligt att öppna sen.. Fy fan vad rädd jag blev! Visst jag hade bara spelat in trummor och klippt ihop det mesta, men ändå. Jag ville ju bli klar så jag kunde gå vidare.
Jag gjorde i alla fall klart det till slut och sen började jag spela in gitarrkompet, men jag är ju så jävla kräsen och världens perfektionist så bara första versen spelade jag in kanske 40 gånger men raderade vartenda klipp! Haha.. Sen sket jag i det. Ja ska hem och råträna och spela in det nästa vecka. Då kanske jag spelar in bas också när jag ändå håller på. Läraren frågade om han skulle spela så det gick fortare (han e asbra på gitarr och bas), men jag känner att eftersom det är min låt så vill jag spela själv. :)


Vi var och såg på sceniska projektet idag med. De som inte går estet kan välja att ha det som individuellt val och har ett eget litet projekt tillsammans med de som väljer drama och dans. Det brukar inte vara så jättebra, men jag tyckte det var helt okej ändå! Alla andra verkar tycka det var sämre, men man får ju ta hänsyn till att de inte spelar musik i vanliga fall. De flesta är ju nybörjare. Det var någon låt som vad sådär "What the fuck!?" Men det var för att 4 körare stod och sjöng fel toner och inte ens vågade sjunga. De viskade typ. Men vem vet, de kanske går bättre på deras föreställning ikväll :) 
Sen var det 2 tjejer som jag tyckte vad grymma!!! Rocktjejer! Den ena verkade sjukt nervös men hon kunde sjunga jättebra, så det hade hon inte behövt vara. Men jag ska inte säga något för jag har världens scenskräck, haha. Och det var ju såklart många fler som var duktiga. Trummisarna kanske borde ta och öva lite mer bara, kopplade man bort trummorna så blev de flesta låtar bra, men det var mest för att det var världens simplaste komp till svårare låtar, så det fattades något. :)

Men dramat slog ju allt! Jag tycker det var så jävla roligt! Hahaha.. Det var typ Beck-inspirerat och med jävligt mycket roliga saker i. Jag skulle lätt kunna se dramat en gång till! :)

Nu sitter jag och äter och ar allmänt skitseg! Vill bara sova i ett år typ känns det som. Helt slut och jag fattar inte varför. Har sovit i 2 timmar och nu äter jag mat. Sen ska jag skriva min jävla projektrapport. Det är ju inte jobbigt MEN som sagt jag är perfektionist och då kommer man aldrig i gång med något.. Det suger. Jag borde göra som andra - satsa på att få godkänt och sen när man e klart snygga till allt och göra det bättre. Men jag vill att varje mening ska vara bra, vilket e omöjligt, så allt tar sån tid. Fy på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar