måndag, maj 16, 2011

Nu går det bra!

Nu känns det äntligen som att allt inte kommer att bli så hopplöst i alla fall! Jag blev uppringd av bokhandeln i Rättvik idag och de undrade om jag ville bli deras extrajobbare som hoppar in de det fattas någon och när de andra vill ha semester. Jag tackade såklart ja till det! Ska åka dit och prata med mer dom och visa vem jag är imorgon efter skolan. Spännande!

Dessutom har jag äntligen fått tag på min chef på travet. Och hon sa att det inte finns några scheman de går efter utan de ringer bara efter folk som kan jobba då det behövs, och de vet inget såhär i förväg. Men nu vet jag i alla fall att om jag inte kan då de vill att jag ska jobba, så ringer de ändå till mig nästa gång. Så jag förlorar liksom inte jobbet bara för att jag jobbar någon annanstans just då. Det känns tryggt att veta det, för jag gillar verkligen det jobbet! Ska i alla fall jobba där den 30e maj, och efter det så får vi se när jag blir tillfrågad! Kul!

Jag har alltså 3 olika jobb nu i sommar (2 st extrajobb och 1 sommarjobb) plus att Kinarestaurangen i Rättvik ska ringa utifall de behöver mig någon gång. NIIIIIIIIIICE!

Sen hoppas jag så in i helvete att vi får massa gig med bandet!!!!!! ;)


Nej jag är faktiskt skitglad att jag får massa jobb just nu!!!
I helgen har jag suttit och kollat igenom gamla söta foton från när jag var liten! Det är så himla kul!!! Lägger upp några på bloggen sen någon gång. Och så har jag pluggat matte. Imorgon har jag ju nationellt prov i matte B. Jag hoppas att jag får minst VG.. Surt att jag inte tog tag i matten när jag gick i ettan.. jag har bara räknat första terminen i ettan och andra terminen i 2an.. Jag som hade planer på att läsa ända till matte D!!! :( Men jag hade ingen bra lärare plus att jag inte var tillräckligt motiverad med tanke på att jag fick jobba i mitt eget tempo och därmed sköt bort matten totalt. Jag gillar matte och tycker att det är lätt. SÅ jag hoppas verkligen att det går bra på provet nu när jag ansträng mig i alla fall den här terminen! Läraren är i alla fall stensäker på att jag får VG, men jag är så nervös så jag har ingen aning om vad jag tror.


Nu blir det nudlar och Simpsons och efter det ännu mer matte!

Avslutar detta inlägg med en sjukt bra låt!!! Life if Beautiful med Sixx Am. Checka in dem, annars missar ni något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar