tisdag, maj 31, 2011

Jobb!

Igår (måndag) gick jag i skolan ett tag och i slutet av dagen kom LaGaylia Frazier till oss och hade en workshop på två timmar. Hon är ju skitkänd från USA men bor nu i Sverige. Jag kunde dock bara vara med i 40 minuter eftersom jag skulle åka och jobba. Tråkigt!.. Det lilla jag hörde och såg var i alla fall helt grymt! Hon var så jävla duktig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och hon påminde min lite om Nina.. Fan vad jag saknar henne!!! Hon bor ju i Australien nu.. Hoppas att hon kommer tillbaka någon gång!!!...


Jag kom till Rättvik lite efter kl 3 så jag och pappa åkte till cafét där jag ska jobba och drack kaffe och pratade med chefen. Vi kom fram till att jag skulle börja jobba där den 17e juni för att börja lära mig. Det ska bli kul!
Den 16e är första gången jag ska vara på Bokhandeln med.. så det blir mycket att lära sig på samma gång!

Sen körde pappa mig till travbanan kl 4 så jag kunde börja jobba. Det var rätt mycket att göra hela tiden så det var roligt! Ibland när det var någon som skulle ha kaffe och sånt så tog jag hand om kassan också. Jag kan ju inte den än, men kaffe vet jag hur man slår in, hahaha... Jag jobbade med samma tjej som vanligt och en ny tjej. Båda är i min ålder så det är ju bra. Vi slutade kvar i 11 på kvällen och då kom chefen och hämtade lite saker och sa att vi skulle jobba dagen innan midsommar och på midsommarafton! Nice! Två nya jobbtillfällen då. :)
 

1 kommentar: