lördag, maj 07, 2011

STESS STRESS STRESS

Nu har jag inte skrivit på några dagen för det är så sjukt mycket just nu!
I torsdags gick jag i skolan heeeela dagen och vi spelade in You´re The Inspiration. Kom kanske hem 10 över 3 typ. slutar liksom 11 typ annars... Sen skrev jag som en idiot på min projektrapport och satt uppe till halv 2 på natten men blev ändå inte klar.. Fan..

I går, fredag, Gick jag i skolan från 8 till 20 i 3 och sedan sprang jag till tåhet och åkte till Rättvik, mötte mamma, och åt på Sibylla. Sen skjutsade hon mig till Travet för jag skulle börja jobba kl 4. Jobbade med Mikaela idag igen, hon är jättesnäll och jag gillar att jobba med henne. Sen var det en annan tjej där också men uppfattade inte vad hon hette, också jättesnäll. De försökte visa mig lite hur kassan fungerade, lite krångligt, men jag lär mig nog snart! Och så fick jag lägga upp mat till de som skulle äta och steka hamburgare och korv. Och så klart diska och städa. Jag jobbade ända till halv 12 på natten! Kom inte hem förrän efter 12 och var sjukt trött. Men jag får ju pengar för det haha. Och så jobbigt var det faktiskt inte. Jag hoppas att jag får långa sena pass i sommar också!

Jag har ju fått jobb på Leksands sommarland nu med. 40 arbetsdagar i en av restaurangerna. Jag ska stå i kassan där. Det är sjukt dåligt betalt (75 kr/h) och säkert inte världens roligaste jobb, men tänk vilken bra merit det är sen! Att jobba extra på travet och både fixa mat, städa och stå i kassan plus att stå i kassan på sommarland ett helt sommarlov. Plus att jag helst vill jobba i en restaurang oxå. Jag räknade ihop att jag kommer tjäna typ 23000 efter skatt på bara sommarland. Det är tillräckligt för mig, även om någon jag borde tjäna mer. Det som suger är ju att jag fyller år i oktober! Då tjänar jag som 18åringarna gör vilket e 75 kr/h. Om jag skulle fyllt innan juni skulle jag tjänar 85 kr/h som alla över 20 år gör. Ganska orättvist. :(

En annan sak som suger lite är att jag börjar jobba kl 10 DAGEN EFTER MIN STUDENT! Fy fan.. Jag som tyckte det var jobbigt att vi har ett gig med bandet den dagen. Nu ska jag JOBBA och sedan spela med bandet.. Shit.. jag kommer få vara spiknykter och gå och lägga mig kl 9 ju... Fy! Nej det kommer jag inte.. men jag lär ju vara superstressad liksom... Får inte ens en dag sommarlov.

 Sen hoppas jag självklart att vi får lite bra gig med bandet också!!!!!!! Var en kille som skulle tipsa en krog i Västerås om oss så fort vi har spelat in! Jag saknar att spela som fan!!!!!!!! Hoppas vi får lite krogspelningar och tjänar lite pengar också kanske! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar