måndag, maj 02, 2011

Idol 2011 + Lite annat!

Igår gick vi upp kl 6 och åt frukost och fixade ordning oss inför att söka till Idol. Vi gjorde det mest för att testa hur det var som sagt!

Vi kom till Falun typ 9 och stod i kön utanför i typ 3 timmar innan vi kom in. Därefter satt vi inne i någon timme och sedan fick vi sjunga. Det var bara 2 personer i juryn, vilket var lite dåligt tycker jag, plus att det var 5 olika jurys... De kanske dömde på helt olika sätt.. tycker att det borde vara en större jury för då är det mer chans att de som faktiskt är bra går vidare. Tycker det är för mycket skit som går vidare.. och många som e sjukt bra som inte går vidare.. Men men, så är det. Ingen av oss i bandet gick vidare, jag visste att jag inte skulle det för jag är alldeles för nervös plus att jag var jätteallergisk för pollen så var inte direkt på topp. Men var var säker att de andra skulle gå vidare, men nope.. Knäpp jury! :( Sandra och Anna är GRYMMA på att sjunga!


Programledaren, den nya, verkar lite obekväm med det hela tycker jag, men det e klart - det kan inte vara lätt för han att ersätta Peter Jide (stavning?). Han var ju älskad av alla liksom, så då känner väl han att han måste prestera bättre, och det märktes. Vi lär komma med på Tv några gånger iaf för inne i väntsalen filmade de in 4 klipp minst och alla vi 3 satt precis bredvid och bakom programledaren. Och ute i kön filmade de oxå precis framför oss. Haha.. :) Pappa berättade att det hade kommit ut ett klipp på internet och att jag var med där i några sekunder. Hehe.



Idag då, var första dagen i skolan efter lovet. Fy fan för det.. Men var helt ok ändå. Trumlektionen gick helt ok, och jag hade ingen sånglektion (tur det för jag var superallergisk idag). Och fattade lite mer på matten iaf. Jag slöade ju som fan med matten i ettan och 2an trots att jag tycker matte är lätt och rätt kul. För jag jobbade självständigt och behövde inte gå på lektionerna så det resulterade ju i att jag slutade räkna helt och hållet. räknade inte ett enda tal från 2an till halva 3an. Sen när vi bytte lärare blev jag tvungen att gå på lektionerna, så nu har jag börjat igen haha. Det är funktioner jag hatar bara, men börjar fatta nu. Resten har jag koll på. Gjorde nationella provet förra året (hade räknat 2 kapitel i ettan och gjorde provet i 2an så fick jag ändå Godkänt), helt sjukt att jag fick det haha, Men som sagt så hade jag ju knappt försökt, så jag vade att läsa om kursen! Om jag får G utan att räkna alls så lär jag ju kunna få minst Vg om jag räknar allt :)


Men NU ska jag åka till Rättvik och repa med mitt underbara band! :D <3

4 kommentarer:

  1. Kan du snälla lägga ut en video på dig när du sjunger :P <3<3

    SvaraRadera
  2. Helt sjukt att du en våga ställa dig o sjunga inför idoljuryn..skulle aldrig jag vågat! =D Vilken låt sjäng du?? Kram Ciz

    SvaraRadera
  3. Hehe men det var ju inte den rktiga juryn :P Det fanns 5 olika jurys med 2 pers i varje opch vi blev uppdelade lite hur som helst. Så Jag sjöng bara inför 2 pers ju :P Sjöng Nobody's Wife med Anouk. Men det gick ju dåligt xD Kram

    SvaraRadera
  4. Nääe ja vet men ändå..ja skulle aldrig gått fram där själv! xD Okaj den låten är bra!=) kram

    SvaraRadera