onsdag, maj 11, 2011

Springa naken till grannen och hantera galna katter!

Alltså igår dog jag nästan.. jag ville i alla fall det ett tag... Jag kom hem, helt slut efter skolan, och det var typ 50 grader i min lägenhet! man brände sig på dörrhandtagen och till och med på täcket på sängen! SÅ jag vredd ner värmen på noll och öppnade alla fönster i alla rum. Jag sätter mig och pluggar iförd endast bh och hotpants, och sen går jag in till köket för att börja fixa mat.

Vad händer då????
Jo! Dörrjäveln till mitt rum smäller igen för det blir korsdrag! "Det gör väl inget" tänkte jag eftersom det är ett sånt lås som inte kan gå i baklås. Man måste låsa med en nyckel för att den ska låsas och nyckeln låg i min byrålåda.... Sen får jag ju inte upp den.. Då är den låst och där står jag i underkläder, utan nycklar och värst av allt ; INGEN MOBIL!!!

Jag fick ju panik och visste inte om jag skulle skratta eller gråta! Min rumskompis var inte hemma så jag hade ingen hjälp. Och ingen mobil som sagt så jag kunde varken ringa pojkvännen eller Jouren.

Efter att gått runt och svamlat för mig själv och försökt öppnat dörren så att väggen nästan gick sönder, så tog jag min handduk i badrummet, en sån liten man torkar händerna på bara, och gick ner till grannarna nedanför och ringde på. Jag tänkte väl att basebollkillarna som bor där skulle gapskratta och berätta för hela skolan att jag knackade på med underkläder, men jag gjorde det ändå. Så var dom självklart inte hemma. Fy fan......

Jag gick upp och ställde mig med öppen ytterdörr och stod där och väntade för att se om någon kunde gå förbi eller så som jag skulle kunna be om hjälp från. Men så kom det en katt och sprang in i lägenheten och vägrade gå ut. Jag ville ju ha öppen ytterdörr så jag kunde gömma mig men samtidigt se ut, så jag fick springa och ta ut katten hela tiden. Den var jättefin och mysig men det var verkligen fel tillfälle att jävlas med mig, så till slut gav den upp och gick iväg. 

Jag samlade mot och gick ut och in på gräsmattan och gick till grannarna som bor snett nedanför oss, på andra sidan huset. Jag har aldrig någonsin ens sett dom... Det var en liten flicka som hoppade studsmatta så jag frågade henne om hennes mamma var hemma, medan jag gömde mig bakom deras staket. Hon sa nej och sen började hon prata med mig om sin fina studsmatta... hm... Sen kom hennes storebror ut och bara stirrade på mig. Han var typ 15 år. Jag fick fram "Hej detta är sjuuukt pinsamt! Jag har låst mig ute, utan kläder, och jag har ingen telefon så jag vet inte vad jag ska göra. Har du någon mobil jag kan få låna?" Han bara " Ja ja ja ja visst, vänta!" så sprang han in och hämtade en telefon. Hans mormor eller något kom ut och bara flinade åt mig. Alltså fy fan vad jag skämdes!!!! Jag fick iaf låna med mig telefonen in till mig och ringa till Jouren (hade numret på kylskåpet), så sa jag som det var och de  sa att de skulle komma och låsa upp min dörr. Sen sprang jag då tillbaka med telefonen och skämdes som en jävla gris och sen sprang jag in i min lägenhet igen.

10 minuter senare kom en gubbe och låste upp dörren, det var också sjukt pinsamt.


Fy fan.. detta var nog bland det värsta jag vart med om!



Efter det satt jag och pluggade historia till kl 1 på natten och där efter pluggade jag tyska. Sov 3,5 timme den natten.. aaah....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar