söndag, april 03, 2011

Projektveckan har dragit igång!

Jag går ju som sagt estetiska musiklinjen på gymnasiet, och varje år har 3orna som projektarbete att stätta ihop en föreställning med musik och drama. I år är det min klass som fixar detta och vi har jobbat på det sen i höstas! Och nu är det äntligen igång. Jag har varit med i Marknadsföringsgruppen och Kostymgruppen och nu har jag tagit på mig att fota alla i alla klasser samt skriva en liten snutt om varenda en. Så det är rätt mycket jobb! Dramagruppen har skrivit ett eget drama som e sjukt bra! Och detta ska vi då mixa med 21 st låtar som vi tillsammans valt ut. Vi har repat sen efter jul.







Marknadsföringen har gått ut på att fixa sponsorer, affischer, och sprida massor av reklam. Och min största uppgift var väl att ta kontakt med radio, Tv och tidningar. I kostymgruppen har jag valt ut vad alla ska ha för kläder på alla låtar, det var roligt! :) Och nu håller jag på med dom där bilderna och texterna som ska vara klara senast på onsdag då vi har första föreställningen.


Vi ska ha 6 olika föreställningar som e runt 2 timmar långa. Två skolföreställningar och 4 för allmänheten. Biljetterna kostar 60 och 120 kr så jag hoppas att vi får in lite cash! ;)

Min affisch som inte blev framröstad :(
Jag ska spela trummor på 2 låtar, synth på 1, sjunga leadsång på 1, köra på 3. Och sen har vi ett medley där jag sjunger lead på en låt och körar på en annan. Jag kommer få så sjuuuuuukt stressigt mellan låtarna att byta kläder så jag kommer få stå bredvid scenen och få hjälp av och på med kläderna av någon (troligtvis någon som går i ettan). Det blir lite jobbigt! Nästan alla mina låtar ligger direkt efter varandra och dramascenerna är jättekorta så jag måste byta om på typ 30 sekunder ibland! Usch jag vill inte tänka på det.. Hade ju vart kul att kunna springa in i logen iaf och byta kläder istället för att göra det inför hela estet typ.. haha..

Men men.. idag drog det igång iaf och vi treor var inne i Sveasalen (där det ska hålla hus) och riggade upp ljus och ljud och fixade ordning i entrén osv. Det kommer bli så jävla fett ljus!!!!!!!!!!!! Aaaaah jag längtar tills jag får se det! <3 Boomtown är det som fixar ljuset, GRATIS dessutom! Dom har typ 100 lampor där.. Och varje lampa kostar typ 25 000 kr.. Nice xD

Jag har dock känt mig jättesjuk hela dagen och frusit och nästan svimmat och haft ont i hela jävla kroppen.. Jag hoppas att jag mår bättre imorgon för då börjar vi repa och stressa med genomdrag och sånt där. Det är alltid kaos i början, men det brukar lösa sig tills det offentliga genrepet (onsdag kl 17.00). Idag var vi där från 10 på morgonen till halv 9 på kvällen och vi ska dit till 8 imorgon igen.

Bilderna jag lagt upp är lite random shit från förra årets projekt, då jag gick i tvåan. Take a look! :)

//Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar