lördag, april 30, 2011

Första dagen på jobbet

Idag vaknade jag kl 8 och gick direkt ner till badrummet och färgade håret. För en gångs skull blev det en bra färg som jag blev riktigt nöjd med! Nice som fan! Den här färgen använde jag:

















Dålig bild, jag vet. Lägger upp en bättre sen!


När jag färgat klart gick jag ut och satte mig i solen i 2 timmar, sen åt jag frukost och åkte till jobbet. Det var ju min första dag på travbanans restaurang idag!

Jag fick jobba i lunchrestaurangen på stallsidan. Det var rätt dåligt med folk idag tydligen så det fanns inte så mycket att göra, men jag fick hjälpa tjejen vid grillen utanför lite, och sedan fick jag diska och plocka av brickor hur länge som helst. Sen städade vi så jag sopade och moppade golven med mera. Nästa fredag är det marknad så det kommer nog sjukt mycket mer folk då! Och jag vet inte om jag ska vara där jag var idag eller i den stora restaurangen, så jag är lite nervös! De jag jobbade med är i alla fall jättesnälla! En som heter Hanna och en som heter Mikaela, och en kille som jag inte uppfattade namnet på. Men jag tror han hette Jimmy... Träffade kökschefen också. Han var också jättetrevlig. Känns skitbra att både hon som gav mig jobbet och hennes man (kökschefen) är väldigt avslappnade och coola. De som jobbar där är också coola, haha. Så tror inte det gör något att jag har rött hår och piercing, vilket jag var lite rädd för!

Men nu är jag helt mör i kroppen efter allt sopande och bärande, så nu ska jag gå och lägga mig! Är lite ledsen över att Daniel inte svarar på sms... Inte hört av han på hela dagen. :( Och jag saknar han jättemycket!!! Men men.. han skriver väl när han får lust. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar