måndag, april 04, 2011

Första riktiga projektdagen

Idag var vi i skolan kl 8 och körde soundcheck på alla låtar och efter det hade vi lite lunch. Därefter körde vi ett genomdrag med klädbyten och dramascener och allt där Ljusteknikerna spelade in allt så att de kan fixa bra ljuseffekter tills imorgon. Det ska bli spännande som fan att se vad de hittar på! De är ju så grymt duktiga!

Show Must Go On som jag sjunger leadsång på gick väl sådär.. Men jag hoppas att det går bättre imorgon! Det gick iaf mycket bättre på genomdraget än på soundchecken. Vi ska vara riktigt jävla diviga och ta plats som fan, och det är inte jag så bra på. Jag e ju så blyg när det gäller att stå på scen och känner mig tryggast bakom trummorna, men det ska nog gå ändå! Det går ju bättre för varje gång man kör låten och jag blir säkrare och säkrare. Det är bra.

Det ringde en man från Radio Dalarna till mig som ville göra en radiointervju med mig så det gjorde jag! Det var sjukt läskigt för jag hatar att prata i telefon! Men I did it! Pratade om projektet i några minuter och sen la vi på. Det kommer att sändas imorgon, men han sa inte vilken tid.....

När vi repat klart i Sveasalen kutade jag till bussen och åkte till Rättvik, där jag mötte upp Anna och Sandra (mina bandmedlemmar) vid station o åkte till brorsan och skrev ut ett CV till mig som jag lämnade på Konsum. Sen stack vi till replokalen och repade. Det var skitkul som vanligt! :) Det känns skitbra nu när vi tre är vänner igen och spelar tillsammans. Vi har ju haft uppehåll ett år och inte ens varit vänner liksom.. Det sög röv. :/ Men nu e vi vänner och sjukt tighta i spelet! När det börjar ramla in lite gig, då jävlar är vi igång igen ;)


Jag måste bara biffa lite på gymmet först så att jag orkar spela i typ 40 minuter utan paus... ;)

Yeah yeah. Nu är jag hemma igen och ska börja skriva texter om alla som går på estet och redigera bilder.. fy vad stressigt.. speciellt när jag e såhär trött!

//Carro

2 kommentarer:

  1. Gött jobbat Carro =) Det ska bli kul o komma upp o se dig på scen!! Åker imån bitti..kram Cyrran

    SvaraRadera
  2. Tack :) Det gick bäst hittils på min sololåt igår (torsdag), så ag hoppas det går ännu bättre på lördag :) Men så vet jag ju inte om han jag sjunger med i frisk då heller, så ni kanske inte får höra mig solo ;P Men då har vi det ändå inspelat på Sandras kamera :) Kul att du kommer upp för att titta på mig! :D <3

    SvaraRadera